Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 3)

 

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020, godz. 20:00


Klasa I

Informatyka

Temat : Edytor tekstu. Zmieniamy kolor czcionki

Karta pracy:

Uruchom dowolny edytor tekstu. Napisz czerwonym kolorem wyraz  klawiatura, niebieskim -monitor, zielonym – mikrofon a kolorem fioletowym – laptop.  Informacje w jaki sposób dokonuje się zmiany koloru czcionki znajdują się w pliku dołączonym do karty pracy. Pobierz plik TUTAJ.

Następnie zagraj w grę memory do której umieszczam link w której musisz połączyć w pary obrazki przedstawiające to samo urządzenie komputerowe https://learningapps.org/1137046

 

Religia

Podręcznik str 90,91. Ćwiczenia str 54.


26.03.2020

 Język polski
czytać str. 58
przepisać 4 linijki do zeszytu


Matematyka
str68 i 69

 

Klasa II


Religia

Podręcznik str 78,79. Ćwiczenia str 61,62

 

Klasa III

Religia

W tym tygodniu proszę uczyć się zadanych modlitw, przeczytać rachunek sumienia (na końcu w podręczniku str. 167,168.

Zachęcam do modlitwy Droga Krzyżowa


Klasa IV

Plastyka

Temat: Techniki malarskie - akwarela

      Pomyśl o łące pełnej kwiatów, zachmurzonym niebie lub deszczowym pejzażu. Namaluj pracę pełną przypadkowych śladów, podobną do widoków z Twojej wyobraźni. Aby stworzyć rozmyte plamy, zmocz kartkę przed malowaniem. W tym celu wykonaj kilka pociągnięć szerokim pędzlem z rozwodnioną akwarelą lub samą wodą. Kolejne warstwy akwareli możesz nakładać mniejszymi pędzlami na mokre podłoże. Używaj farby z mniejszą lub większą ilością wody – w ten sposób osiągniesz różne natężenie barwy i odmienne kształty plam, które będą się szybciej lub wolniej rozpływały. Możesz też obracać kartką, aby wpływać na sposób rozlewania się plam.

 

Co będzie potrzebne?

duży arkusz grubego, matowego papieru • pędzle różnej grubości, w tym jeden szeroki • farby akwarelowe

Zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij ją na adres:

naszaklasa4kroczewo@gmail.com

CZAS NA WYKONANIE ZADANIA 01.04.2020r.

Ewentualne pytania proszę kierować na powyższy adres e-mail

 

Religia

Bardzo proszę przeczytać VII etap z katechizmu oraz uczcie się modlitwy Ofiarowanie pacierza w katechiżmie na str 26,27.

 

Matematyka

1. Uzupełnić ćwiczenia żółte: 
  • wielokąty str. 83-85
  • różne jednostki długości str. 86 - 88
2. Temat: Obwód wielokąta ( zapisać w zeszycie).
  • przeczytać tamat w podręczniku na str. 31- 33
  • przepisać do zeszytu niebieską ramkę ze strony 31
  • rozwiązać w zeszycie zadania 1 -3 str.34 -35( w pozioie D wszystkie długości boków muszą być wyrażone w tych samych jednostkach, żeby móc policzyć obwód); zad.5 - 10 str.36 podręcznik
  • rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń (żółte) str. 89 - 91
3. Temat: Figury symetryczne ( zapisać w zeszycie).

 

Informatyka

26.03.2020 Temat : Tworzymy tekst komputerowy

Bardzo proszę o przeczytanie z podręcznika tekstu dotyczącego tego „Jak kiedy pisano” ze strony 91,92.

Następnie proszę otworzyć dowolny Edytor tekstu i napisać  odpowiedzi na trzy pytania :

  1. Co lubisz robić w wolnym czasie ?
  2. Jakie jest Twoje ulubione zwierzę ?
  3. Jaką dyscyplinę sportu najbardziej lubisz?

Bardzo proszę aby każda z odpowiedzi była w oddzielnym akapicie. Proszę dokonać wcięcia każdego akapitu poprzez naciśnięcie klawisza TAB na klawiaturze który tworzy tradycyjne wcięcie ustawiając się przed każdym tworzonym akapitem. Każdą z odpowiedzi proszę zapisać inną czcionką w innym rozmiarze, kolorze i stylu (pogrubienie, podkreślenie, pochyła). W załączniku zostawiam małą ściągę. Do pobrania TUTAJ.

Pracę proszę zapisać pod nazwą: Kilka zdań o mnie i przesłać na mój adres kucickaanna@gmail.com



Klasa V

Informatyka

Temat : Wykorzystujemy narzędzie Word Art do przygotowania ogłoszenia

Narzędzie Word Art. które znajduje się w pasku Narzędzi edytora tekstu kiedy klikniemy Wstawianie – Word Art służy do ozdabiania tekstów artystycznymi napisami. Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem zamieszczonym w podręczniku na stronach 116 – 117 a następnie wykonanie ćwiczenia  4 ze strony 117 związanego z napisaniem ogłoszenia na dyskotekę. Proszę swoją pracę wykonać na kolorowej kartce (Układ strony – Kolor strony jak również z ramka – Układ strony -Obramowanie strony – Wzór ). Swoją pracę zapisać pod nazwą Ogłoszenie i  przesłać na adres mailowy kucickaanna@gmail.com.  Proszę również o przesłanie wcześniejszych prac na ten adres.

 

Geografia

Temat: Krajobraz wysokogórski Tatr.

Drodzy uczniowie!

Proszę przepisać do zeszytu przedmiotowego temat lekcji oraz podane zagadnienia.

  1. Położenie i podział Tatr.
  2. Cechy krajobrazu wysokogórskiego.
  3. Pogoda w górach.
  4. Piętrowość roślinna.
  5. Obiekty dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego.
  6. Życie i zwyczaje mieszkańców Podhala.
  7. Turystyka w Tatrach.

Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami z podręcznika na stronie 74-79 , a następnie pisemnie w zeszycie odpowiedz na 4 pytania.

UWAGA !

UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE MAJĄ ZESZYTÓW PRZEDMIOTOWYCH PONIEWAŻ ODDALI DO SPRAWDZENIA PRACĘ NA LEKCJI ODPOWIADAJĄ NA PYTANIA NA KARTKACH.

  1. Wymień cechy krajobrazu wysokogórskiego.
  2. Omów cechy pogody w górach.
  3. Na podstawie ilustracji w podręczniku na stronie 77 opisz piętrowość roślinną w Tatrach.
  4. Omów zajęcia i zwyczaje mieszkańców Podhala.

Proszę o przesłanie do sprawdzenia odpowiedzi na powyższe pytania na adres e-mail  zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 01.04.2020r.

Miłej pracy życzę. Pozdrawiam.

Agnieszka Załęcka

 

Matematyka

1. wykonać w zeszycie ćwiczeń (fioletowy) zadania ze stron: 57 - 60 
2. Temat: Działania na ułamkach zwykłych (zapisać w zeszycie).
  • obejrzeć film: https://pistacja.tv/film/mat00300-potegowanie-ulamkow?playlist=45
  • zapoznać się i przepisać do zeszyytu niebieskie ramki ze strony 197 podręcznik
  • przyponieć kolejność wykonywania działań (wykonać rysunek w zeszycie - załącznik "kolejność wykonywania działąń" w zakładce ateriały)
  • rozwiązać zadania z zeszytu ćwiczeń (niebieskie) strony 85 -86
3. Temat: Powtórzenie i utrwalenie  materiału o ułamkach zwykłych. (zapisać w zeszycie)
  • rozwiązać w zeszycie zadania ze stron 203 i 204 podręcznik
4. Przypomnienie wiadoości o ułamkach dziesiętnych (zapisać w zeszycie)
  • obejrzeć filmy: 
  • rozwiązać zadania z zeszytu ćwiczeń (fioletowe) 1 - 13 str.79 - 81

 

Plastyka

Temat: Kompozycja otwarta

Przyklej w dowolnym miejscu po lewej lub po prawej stronie arkusza papieru skserowaną lub wydrukowaną fotografię krajobrazu. Następnie namaluj ciąg dalszy krajobrazu. Wykorzystaj farby akwarelowe lub gwasz (farby plakatowe)

Co będzie potrzebne?

  • duży arkusz  papieru , pędzle różnej grubości,   farby  i kolorowa fotografia , klej

Zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij ją na adres:

   Spklasa05@gmail.com

CZAS NA WYKONANIE ZADANIA 01.04.2020r.

Ewentualne pytania proszę kierować na powyższy adres e-mail

 

Klasa VI

Plastyka

Temat: Rodzaje rzeźby

  1. Przeczytajcie temat ze strony 72 – 81
  2. Dokończcie wykonanie medalu z plasteliny (ćwiczenie 2 strona 80)

Jeśli ktoś chce może pracę wykonać z masy solnej.

  • Przepis na masę solną:

1 szklanka soli

1 szklanka mąki

0,5 szklanki wody

Wszystkie składniki zagniatamy w misce do uzyskania jednolitej masy. Po uformowaniu odpowiedniego kształtu zostawiamy masę do wyschnięcia na 2-3 dni. Później malujemy pracę farbami.

Swoje prace fotografujemy i wysyłamy na adres: klasa6.spkroczewo@wp.pl do 01.04.2020r.

Wszelkie pytania proszę wysyłać na powyższy adres e-mail 

 

Matematyka

25.03.2020
Temat: Odżywianie (zapisać w zeszycie).
  • rozwiąząć w zeszycie zadania: 1 - 6 str. 210; 8-9 str. 211; 10 str. 212

 

Geografia

Drodzy uczniowie !

Proszę przepisać do zeszytu przedmiotowego temat lekcji oraz podane zagadnienia.

Temat: Energetyka w Europie.

  1. Odnawialne i nieodnawialne źródła energii.
  2. Struktura produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach Europy.
  3. Rodzaje elektrowni.
  4. Zalety i wady różnych rodzajów elektrowni.
  5. Odnawialne źródła energii w Europie.
  6. Zmiany w stopniu wykorzystania źródeł w Europie w XX i XXI w.

Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami czytając temat na stronie 114-119 w podręczniku, a następnie odpowiedz  pisemnie w zeszycie na podane niżej pytania.

  1. Wymień cztery przykłady źródeł energii odnawialnej.
  2. Wymień cztery przykłady źródeł energii nieodnawialnej.
  3. Wymień znane Ci rodzaje elektrowni.
  4. Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.

 

Proszę o przesłanie do sprawdzenia odpowiedzi na powyższe pytania na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl do dnia 01.04.2020r.

Miłej pracy życzę !  Pozdrawiam.

Agnieszka Załęcka

 

Klasa VII

Biologia

Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego

 

Już wiesz

  • w komórkach zachodzi szereg procesów, podczas których powstają produkty zbędne i szkodliwe dla ustroju;
  • układ krwionośny transportuje różne substancje;
  • dwutlenek węgla wydalany jest przez płuca, a woda – przez płuca i skórę.

Nauczysz się

  • wymieniać produkty przemiany materii;
  • wskazywać drogi i sposoby usuwania produktów przemiany materii z organizmu;
  • wymieniać narządy wydalnicze;
  • wykazywać związek budowy narządów układu moczowego z pełnioną przez nie funkcją;
  • opisywać proces powstawania moczu;
  • wyjaśniać przyczyny różnic w składzie moczu pierwotnego i ostatecznego.
  1. Przeczytajcie temat ze strony 153 – 156
  2. Możecie zamiast tematu z podręcznika przeczytać temat ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-moczowy/DdqSJxj2r

ten materiał jest wzbogacony o filmy i ciekawe doświadczenia

  1. Wykonajcie notatkę w zeszycie według następujących punktów:

a)     Przerysuj tabelkę ze strony 153

b)    Wymień narządy układu wydalniczego, do każdego dopisz funkcje jaką pełni dany narząd

  1. Wykonaj ćwiczenie 1,2,3, 6 i 7 w zeszycie ćwiczeń strony: 76-78
  2. Zdjęcie notatki z zeszytu prześlij na adres e-mail: klasa7.spkroczewo@gmail.com do 01.04.2020r.

Wszelkie pytania proszę wysyłać na adres e-mail  

 

Matematyka

Bardzo proszę o wykonanie karty pracy którą załączam jako plik (do pobrania TUTAJ lub z zakładki Materiały). Jak również bardzo proszę o wejście na stronę joinmyquiz.com i wprowadzenie kodu 328787. Tam jest umieszczony dla was quizz przygotowany przeze mnie który proszę rozwiązać . Quiz jest dostępny do godz. 12.30

Rozwiązania zadań z tej karty proszę wykonać na kartkach i przesłać na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com . Bardzo proszę również o przesłanie wcześniejszej pracy.

 

27.03 – Temat : Rozwiązywanie równań zawierających ułamki

Bardzo proszę o zapisanie powyższego tematu w zeszycie przedmiotowym

Proszę o wykonanie quizu wchodząc na stronę joinmyquiz.com i wpisując kod 015077

A później proszę o wykonanie karty pracy i przesłanie mi rozwiązań na adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 29.03

Mamy kontakt mailowy zatem bardzo proszę pisać w razie jakichkolwiek pytań, problemów. 

 

Informatyka

Napisz w edytorze tekstu Word (możecie pracować w chmurze na swoich kontach Gmail korzystając z aplikacji Dokumenty) plan trzydniowej wycieczki. Opis każdego dnia umieść w oddzielnym akapicie. Ustal interlinię (Akapit – Interlinia) na 1,5 wiersza, wcięcie pierwszego wiersza akapitu (Akapit – Wcięcia – Pierwszy wiersz) na 1 cm. Zastosuj czcionkę Arial o rozmiarze 12 punktów. Dla nazw dni tygodnia zastosuj czcionkę Arial, pogrubioną  w rozmiarze 16 w kolorze niebieskim.  Zapisz dokument pod nazwą Plan Wycieczki i prześlij na adres mailowy kucickaanna@gmal.com do 02.04.

 

Biologia

Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 157 – 160
  2. Obejrzyj film, który znajduje się na poniższej stronie:

https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-moczowego/DC2aXuFgp

  1. Wykonajcie notatkę w zeszycie według następujących punktów:

a)     Wymień choroby układu wydalniczego

b)    Opisz co to jest dializa

 

  1. Zdjęcie notatki z zeszytu prześlij na adres e-mail: klasa7.spkroczewo@gmail.com do 02.04.2020r.

Wszelkie pytania proszę wysyłać na adres e-mail '

 

Plastyka

26.03 Temat: Mój pomysł na portret

Zadanie do wykonania:

Narysuj portret według wskazówek:

CZAS NA WYKONANIE ZADANIA 02.04.2020r.

Ewentualne pytania proszę kierować na powyższy adres e-mail

Instrukcja do pobrania TUTAJ

 

 

Klasa VIII

Biologia

Temat: Drapieżnictwo i roślinożerność

 

Nauczysz się

  • Określać przystosowania organizmów do drapieżnictwa i roślinożerności
  • Poznasz sposoby ochrony organizmów przed drapieżnikami i roślinożercami
  • Dowiesz się jakie jest znaczenie drapieżników i roślinożerców w środowisku
  1. Przeczytajcie temat ze strony 97 – 106
  2. Możesz zamiast podręcznika przeczytać informacje ze strony: https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/DJs9F5i8q
  3. Wykonajcie notatkę w zeszycie według następujących punktów:

a)     Wypisz przystosowania organizmów do drapieżnictwa

b)    Wymień jak rośliny bronią się przed zjedzeniem.

  1. Wykonaj ćwiczenie 1,2,3, 4 w zeszycie ćwiczeń strony:56-57
  2. Zdjęcie notatki z zeszytu i wykonanych ćwiczeń prześlij na adres e-mail: klasa8.spkroczewo@gmail.com do 01.04.2020r.

Wszelkie pytania proszę wysyłać na powyższy adres e-mail 

 

Informatyka

26.03.2020 Temat : Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym. Adresowanie mieszane.

Bardzo proszę o stworzenie w Arkuszu kalkulacyjnym czyli programie Excel tabelki jaka jest umieszczona w waszym podręczniku na stronie 172 następnie policzyć Sumę za pomocą narzędzi  Autosumowania. Analizując ćwiczenie z kolejnej strony bardzo proszę tę tabelkę uzupełnić odpowiednimi formułami pamiętając o tym że wystarczy to zrobić raz a później skopiować do pozostałych komórek. Proszę dokonać formatowania tej tabelki (obramowanie, cieniowanie).

Bardzo proszę o wykonanie tej pracy pracując w Excelu w chmurze na waszych kontach emailowych tak jak pracowaliśmy z referatem na zajęciach i udostępnić mi waszą pracę pod nazwą Tabelka. Moje konto kucickaanna@gmail.com. Bardzo proszę również żeby prace wykonane wcześniej w Canvie też tak udostępnić .

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii