Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 4)

OSTATNIA AKTUALIZACJA: 03.04.2020, GODZ. 09:30

Klasa I

30.03.2020

Język polski
ćwiczenia str 58,59 czytać str 62- 5 linijek

Matematyka
 Przesłać prace z matematyki z 27 i 30 marca do sprawdzenia klasa1@gmail.com
  w zeszycie wykonać ćwiczenia tak jak w piątek:
> 6+6
> 9+5
> 7+8
> 9+4
> 9+9
> 8+6
> 8+5
> 6+7

Prace przesyłane z języka angielskiego proszę zapisywać w temacie angielski

31.03.2020

Matematyka 

str . 70 i 71

Język polski

CZYTAĆ STR. 62

Pisać w ćwiczeniu str 61 i 62

Do zeszytu wpisz wyrazy z (rz) w jednym rzędzie

Z (ż) w drugim rzędzie

 

01.04.2020

Język polski

Czytać str 64

Przepisać 5 linijek

Narysować lub wykleić kolory koszy na śmieci i napisać co do nich wrzucamy

Ćwiczenia str. 72 i 73

W zeszycie napisz ile brakuje

7+ ?=10                                              17+?=20

8+?=10                                               18+?=20

6+?=10                                               16+?=20

5+?=10                                               15+?=20

Prace podkreślone przesyłamy do sprawdzenia

 

02.04.2020

Język polski

Czytać  str  72 pierwszy wiersz ,przepisać 4 linijki

W  cwiczeniu z  polskiego str 64 i 65

Matematyka

Zadanie do zeszytu

Jurek kupił farby za 8 złotych, kredki za 5 złotych i ołówek za 2złote.

Ile złotych jurek zapłacił za zakupy?

Rozwiązanie

(działanie)

Odp:

w ćwiczeniu z matematyki str 73  zadanie 4

 

Plastyka

spróbuj wykonać kaczkę z kółek-lekcja w telewizji wtorek godz  12-30

 

Język angielski

Bardzo proszę o przesłanie zaległej pracy na email klasowy  klasa1spkroczewo@gmail.com

Lekcja 1

  1. Nie od wszystkich uczniów otrzymałam projekt z ubiegłego tygodnia. Przypominam, że to na ocenę.
  2. Ćwiczymy słownictwo dotyczące pomieszczeń i sprzętów w domu.
  3. W ćwiczeniu str. 46 ćw. 5 i 6

Lekcja 2

  1. Powtarzamy i uczymy się pisać słówka ze stron 44 i 45 z podręcznika
  2. Z ćwiczeń robimy ćwicz. 7 i 8 ze strony 47

 

Informatyka

01.04.2020  Temat : Edytor tekstu. Stosujemy styl czcionki - pogrubienie

Karta pracy:

Uruchom dowolny edytor tekstu. Napisz niebieskim kolorem  stosując pogrubienie zdanie : Ala ma w domu psa i kota,  czcionką pogrubioną w kolorze czerwonym zdanie : To papuga Oli a to kanarki Karola a następnie kolorem zielonym czcionką pogrubioną nazwę swojego ulubionego zwierzęcia.

Informacje w jaki sposób stosuje się styl czcionki – pogrubienie i znajdują się w pliku dołączonym do karty pracy.  Do pobrania TUTAJ. Proszę pracę zapisać pod nazwą pogrubienie i przesłać na adres klasy do 08.04

Następnie zagraj w grę dotyczącą kodowania, gra polega na tym byśmy pokolorowali kwadraciki według obrazka który znajduje się w prawym dolnym rogu. Link do gry https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/puzzle_mozaics_copy.htm?language=english&linkback=../../index.htm

 

Religia

Podręcznik str 92,93, ćwiczenia str 55

Zadanie na piątek , wykonaj palemkę na Niedzielę Palmową, którą można umieścić w oknie

 

Klasa II

Język angielski

Nie od wszystkich uczniów otrzymałam projekt z ubiegłego tygodnia. Przypominam, że to na ocenę.

Lekcja 1

1. Podręcznik str. 46. Ćwiczenie 7

Popatrz na buzie dzieci i napisz w zeszycie zdania co on (HE) i ona (SHE) lubi a czego nie lubi.

HE likes…….  LUB   he doesn’t like…….. 

 She likes……….  LUB  She doesn’t like. … zgodnie z ćwiczeniem.

2. W ćwiczeniu na stronie 43 robimy ćw. 3

Lekcja 2

1. Z ćwiczenia na stronie 43 robimy ćwiczenie 4

2. Narysuj projekt na kartce A4 co lubisz a czego nie lubisz. Narysuj buźki uśmiechniętą lub smutną obok produktów. Następnie napisz zdania używając I like …. Lub I don’t like … + nazwa narysowanego produktu. WYŚLIJ DO OCENY.

 

Religia

Podręcznik str 80, 81, Ćwiczenie str 63,64

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

1. W ćwiczeniach robimy na stronie 43 ćwiczenie 3 i 4

2. Ze strony internatowej szkoły pobieramy załącznik 30.03.2020, robimy ćwiczenia i odsyłamy do sprawdzenia  NA OCENĘ

Lekcja 2

1. Wypisz dni tygodnia w zeszycie po kolei zaczynając od poniedziałku. (pomoc w słowniczku na końcu ćwiczenia) Sprawdzę w szkole!!!

2. Naucz się ich na pamięć (mówić i pisać)( pomoc internet edesk lub płyty)

3. W ćwiczeniu ćw. 5 str 44

 

Religia

Podręcznik str 102,103. Ćwiczenia str 86,87

 

Klasa IV

Plastyka

01.04 Temat: Technika temperowa, plakatowa oraz gwasz

Zadanie do wykonania:

1.Przeczytajcie temat w podręczniku ze strony 43-45

2. Namaluj pracę z ćwiczenia 2 strona 45

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij na adres e-mail klasy 4

Czas na wykonanie zadania 08.04.2020

 

WDŻ

02.04 Temat: Internet świat prawdziwy czy fałszywy

Zadanie do wykonania:

Obecnie spędzamy wiele czasu przed komputerem. Pamiętajmy jednak aby wykorzystywać Internet mądrze.  Aby się przekonać jak szybko można się uzależnić od Internetu,  zachęcam do obejrzenia filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=kJ4ePAIj8JI 

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Proszę o przesłanie do sprawdzenia na ocenę str. 44 i 45 z ćwiczeń
  2. Z podręcznika przepisz do zeszytu ćw. 5/str 74 podkreśl spójniki and=i, oraz but=ale.
  3. Przepisz ramkę (różową)
  4. Zrób ćwiczenie 6/74 w zeszycie
  5. Sprawdź, czy umiesz wszystkie słówka ze str 75

Lekcja 2

  1. Z podręcznika ćw. 1 , 2 i 3/str. 76
  2. W ćwiczeniach: ćw. 1,2, 3 str 47

Lekcja 3

  1. Z PODRĘCZNIKA ćw. 4, 7 i 8 str 76
  2. Z ćwiczeń  ćw. 4 i 5/ str 47
  3. Na stronie 48 robimy ćwiczenia 1, 2, 3

 

Religia

Podręcznik str 88 i 89, ćwiczenia str 68 i 69

 

Muzyka

Temat: Muzyczne powitanie wiosny.
Odsłuchajcie nagrania L. Mozarta ,, Marsz z Symfonii dziecięcej''. Posłuchajcie piosenek ,, Wszystko kwitnie wkoło'' i ,,Gaiczek''. Spróbujcie zaśpiewać je samodzielnie. Piosenki do pobrania TUTAJ. Aby otworzyć użyj programu WinRar.


Technika

Temat: Jak dbać o Ziemię .
Proszę o zapoznanie się z tematem w podręczniku str. 64-67. Przeczytajcie uważnie zamieszczone informacje i zapoznajcie się z terminami: recykling, segregacja odpadów, surowce organiczne i surowce wtórne. Jako pracę domową proszę o napisanie w zeszycie ćwiczenia 4 ze strony 67.

 

Informatyka

02.04 Temat : Zmieniamy parametry czcionki . Wyrównujemy akapity

Bardzo proszę o zapoznanie się z materiałem który znajduje się w podręczniku na stronach 95 – 96 jak również przypomnienie sobie wiadomości dotyczących zmiany kroju, koloru rozmiaru i stylu czcionki z poprzednich zajęć.

Następnie proszę otworzyć edytor tekstu Word, następnie napisać dzisiejszą datę czcionką pogrubioną w kolorze niebieskim w rozmiarze 20  i wyrównać ją do prawej stosując narzędzia do wyrównywania tekstu (stosując wyrównanie tekst musi być zaznaczony lewym przyciskiem myszy) a następnie w kolejnym akapicie klikając kilka odstępów między wierszami proszę napisać czcionką podkreśloną w kolorze zielonym, w rozmiarze 20  swoje imię  i  nazwisko, które proszę zostawić wyrównane do lewej. Potem w kolejnym akapicie bardzo proszę o napisanie w kolorze czerwonym czcionką o kroju kursywa (czcionka pochyła) w rozmiarze 20 cztery zdania o swoich zainteresowaniach .

W załączniku zostawiam jeszcze  małą ściągę gdzie w Wordzie narzędzi wyrównania tekstu się znajdują. Przy zmianie kroju, stylu, rozmiaru czy też koloru czcionki można posłużyć się notatką z poprzedniej lekcji. Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą Moje zainteresowania i przesłać na adres klasy.


Klasa V

Plastyka

02.04 Temat: Wykonujemy kartkę świąteczną.

Zadanie do wykonania:

Wykonajcie kartkę wielkanocną.

Jeśli nie wiecie jak to zrobić, Podpowiedzi znajdziecie na proponowanych stronach.

https://www.youtube.com/watch?v=--HV2R_AWio

https://www.youtube.com/watch?v=T-OykxXRtGE

Oczywiście pracę możecie wykonać według własnego pomysłu.

 

WDŻ

02.04 Temat: Dbam o higienę

Zadanie do wykonania:

Okres dojrzewania jest czasem, kiedy trzeba poszerzyć swoje nawyki higieniczne. Zasady higieny mają na celu eliminację czynników niekorzystnych dla naszego zdrowia Przestrzeganie tych zasad jest warunkiem pełnego rozwoju fizycznego i psychicznego.

Aby lepiej zapoznać się z tym tematem polecam artykuł ze strony:

https://drmax.pl/blog-porady/higiena-okresu-dojrzewania-czyli-jak-powinny-dbac-o-siebie-nastolatki/ 

 

Język rosyjski

 W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę 30.03. 2020 r.    

Temat : Artykuły spożywcze.

 Pod tematem zapisać  słówka  (jedno pod drugim)

mleko

twaróg

masło

żółty ser

herbata

kawa

cukier

mąka

chipsy

cukierki

czekolada

 tort

pomidor

ogórek

ziemniaki

cebula

marchewka

sałata

banan

 jabłko

cytryna

chleb

bułki

bagietka

mięso

kiełbasa

 Proszę przetłumaczyć słówka na język rosyjski : podręcznik strony  102 – 104

 

1 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę 1.04. 2020 r.    

Temat : Zakupy  w sklepie spożywczym.

 

W zeszytach proszę zrobić ćwiczenie  4. Str.105

 

6 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  6.04. 2020 r.    

Temat : Wkrótce Wielkanoc.

Do zeszytu proszę przepisać podane słówka:

święto - праздник
śniadanie - завтрак

Wielkanoc -  Па́схa

babka wielkanocna - кулич

pascha -  па́схa

pisanki - пасхальные яйца

 XB  Христос  воскрес  - Chrystus zmartwychwstał
 

поздравля́ть –1. składać życzenia 2. gratulować

Na Wielkanoc przyjedzie do mnie cała rodzina  - На Па́сху ко мне прие́дет вся семья́.

Proszę zrobić zdjęcia 3  ostatnich tematów  lekcji oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

Mamy kontakt mailowy , więc bardzo proszę pisać w razie jakichkolwiek pytań, problemów.

 

8 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  8.04. 2020 r.    

Temat : Składanie życzeń świątecznych.

 Proszę wykonać kartkę świąteczną  ( tak jak robiliście na Boże Narodzenie) , dowolnie ozdobić  i  wpisać po rosyjsku  tekst życzeń dla kolegi lub koleżanki z Rosji: 

Дорого́й……..!    (  Дорогaя́………!)

Поздравля́ю тебя́ с Пасхoй .
Я жела́ю тебе́ здоро́вья, много радости, сча́стья в жи́зни и успе́хов в школе.
 
Chłopcy niech podpiszą życzenia : Твой друг………..,  a dziewczynki :

Твоя пoдругa…………

 Mam nadzieję, że po świętach wrócimy do szkoły. Przyniesione kartki zostaną wtedy  ocenione.

 A to moje życzenia dla WAS:

Дорогиe ученики !
Поздравля́ю вас с Пасхoй .
Я и́скренне жела́ю вам всего́ наилу́чшего, кре́пкого здоро́вья, сча́стья в ли́чной жи́зни и успе́хов в школе.


Język angielski

Nie wszyscy uczniowie z klasy V przesłali mi prace do sprawdzenia (załączniki ze strony szkoły). Bardzo proszę o uzupełnienie zaległości. Proszę o przesłanie do sprawdzenia na adres klasy V  W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

Lekcja 1

  1.  W ćwiczeniu ćw. 1 i 2/str 51 (PRZESŁAĆ DO SPRAWDZENIA na ocenę)
  2. Z podręcznika ćwiczenie 6/ str 83 do zeszytu przepisać i uzupełnić
  3. Z podręcznika ćw. 7/str 83 do zeszytu.

 

Lekcja 2.

  1. Z podręcznika przepisz ramkę LOOK! ( ago= temu, np. two days ago= dwa dni temu) +ćwiczenie 8/ str 83
  2. W ćwiczeniu ćw. 3 i 4 /str 51

 

Lekcja 3

  1. Przeczytaj historyjkę na str. 84 w podręczniku.
  2. Wypisz nieznane wyrazy
  3. Wypisz w zeszycie  zawody , które znajdziesz w historyjce.

 

Geografia

26.03.2020r.  Temat: Krajobraz wysokogórski Tatr.

Drodzy uczniowie!

Proszę przepisać do zeszytu przedmiotowego temat lekcji oraz podane zagadnienia.

  1. Położenie i podział Tatr.
  2. Cechy krajobrazu wysokogórskiego.
  3. Pogoda w górach.
  4. Piętrowość roślinna.
  5. Obiekty dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego.
  6. Życie i zwyczaje mieszkańców Podhala.
  7. Turystyka w Tatrach.

Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami z podręcznika na stronie 74-79 , a następnie pisemnie w zeszycie odpowiedz na 4 pytania.

UWAGA !

UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE MAJĄ ZESZYTÓW PRZEDMIOTOWYCH PONIEWAŻ ODDALI DO SPRAWDZENIA PRACĘ NA LEKCJI ODPOWIADAJĄ NA PYTANIA NA KARTKACH.

  1. Wymień cechy krajobrazu wysokogórskiego.
  2. Omów cechy pogody w górach.
  3. Na podstawie ilustracji w podręczniku na stronie 77 opisz piętrowość roślinną w Tatrach.
  4. Omów zajęcia i zwyczaje mieszkańców Podhala.

Proszę o przesłanie do sprawdzenia odpowiedzi na powyższe pytania na adres e-mail  zalecka.agnieszka@wp.pl .do dnia 01.04.2020r.

 

Informatyka

01.04  Temat:  Wykorzystujemy narzędzie Word Art oraz narzędzia formatowania tekstu  do przygotowania dyplomu

Bardzo proszę o zapoznanie się z rysunkiem 3 zamieszczonym w podręczniku na stronie 115  a następnie przygotowanie dyplomu na zawody które chcielibyście wygrać. Proszę swoją pracę wykonać na kolorowej kartce (Układ strony – Kolor strony jak również z ramka – Układ strony -Obramowanie strony – Wzór ) oraz z użyciem narzędzi Word Art. Bardzo proszę o umieszczenie w swojej pracy elementów graficznych .Swoją pracę proszę zapisać pod nazwą Projekt dyplomu i  przesłać na adres mailowy kucickaanna@gmail.com

 

Technika

Temat: Pismo techniczne.
Proszę o napisanie zgodnie z obowiązującymi zasadami pismem technicznym na papierze milimetrowym swojego imienia, nazwiska i adresu szkoły.

 

Muzyka

Temat: Muzyka żródeł. Jak muzykowano w prehistorii.
Zapoznajcie się z tematem - Lekcja 23 w podręczniku. Wysłuchajcie nagrania muzyki afrykańskiej Claude Larsona ,, Night in Zululand ''. Odsłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać piosenkę ,, Prośba o pomyślny dzień '' i "Belle mama''. Utwory do pobrania TUTAJ. Aby je otworzyć użyj programu WinRar.

 

Religia

31.03.2020 r. Temat: "Odkrywam wartość zbawienia". Proszę przeczytać uważnie temat z podręcznika str. 104-105. Pomyśl co dla ciebie jest czymś cennym, tym skarbem którego warto szukać jak również docenić to co się posiada.  Jako pomoc do katechezy obejrzyj bajkę biblijną : https://www.youtube.com/watch?v=BmCutDYLWss&list=PL7dZwQBWL3FpaMJUsa2_P7GuoXSEl2ZKs&index=14 . W zeszycie pod tematem jako notatkę przepisz słowa piosenki z katechezy i postaraj się jej nauczyć śpiewać. Pamiętajcie o modlitwie o ustanie epidemii i za wszystkich tych którzy chorują.

02.04.2020 r. Temat: "Zabiegam o królestwo Boże". Z uwagą przeczytaj z podręcznika temat znajdujący się na stronach 106-107. Zastanów się nad słowami modlitwy Ojcze nasz…, co one wyrażają i o co w nich prosimy Boga. Jako notatkę pod tematem wypisz kto wypełnia wolę Bożą. Módlcie się o jak najszybsze ustanie epidemii.

P.S. Bardzo proszę o poważne potraktowanie zadań do wykonania, ponieważ zdjęcia notatek i prac domowych będziecie musieli przesłać na mojego maila a ja będę mógł ocenić waszą pracę.

 

Klasa VI

Plastyka

01.04 Temat: Stajemy się rzeźbiarzami.

Zadanie do wykonania:

Wykonaj zadanie 3 ze strony 80 z podręcznika. Zamiast gliny proponuję użyć masy solnej.

Wykonane prace prześlij na adres e- mail klasy 6 do 08.03 

 

WDŻ

02.04 Temat: Hejt w Internecie.

Zadanie do wykonania:

Obecnie dużo więcej czasu spędzacie przed komputerem niż wcześniej.  Zjawisko hejtingu widoczne jest szczególnie w Internecie, który jest nie tylko narzędziem masowej komunikacji, ale również specyficzną społecznością zrzeszającą ludzi pochodzących z różnych środowisk. Aby przypomnieć sobie co to jest hejting i jak sobie z nim radzić polecam artkuł na stronie:

 https://lookreatywni.pl/baza-wiedzy/akcja-nie-hejtuje-lookreatywni-hejting/  oraz krótki film    https://www.youtube.com/watch?v=XMcr2-Ke3I4 

 

Język rosyjski

W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę 30.03. 2020 r.    

Temat : Środki masowego przekazu.

Proszę przeczytać dialog 2 , 3 i 4 ze strony 83 w podręczniku

Proszę zapisać w zeszycie podane niżej zdania i przetłumaczyć je na język rosyjski  (są to zdania  dialogu nr 2 ):

1. Cześć  Wika! Dokąd ty tak spieszysz się?

2. ja idę do sklepu komputerowego obejrzeć drukarki.

3. Stara drukarka popsuła mi się.

 ( z dialogu nr 3)

4. Czy  możesz dać mi adres twojej poczty elektronicznej ?

( z dialogu nr 4)

5. Ty możesz zadzwonić do niej na komórkę.

Dla chętnych : przeczytać wszystkie dialogi z ćwiczenia 3. Str. 82-83

 

1 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę  1.04. 2020 r.    

Temat :  Stopniowanie przymiotników.

Jak tworzymy formę prostą stopnia wyższego?
→ za pomocą odpowiednich przyrostków, które dodajemy do tematu przymiotnika w stopniu równym.

  • Przyrostek -ee, np.

умный → умнее         Мой кот умнее твоего. Mój kot jest mądrzejszy od twojego.
cильный →  сильнее     Его брат сильнее меня. Jego brat jest silniejszy ode mnie

  • Przyrostek -e, np. gdy temat przymiotnika w stopniu wyższym kończy się na  ж  ш  щ  ч  np.

крепкий -  крепче      Завтра мороз будет крепче.  Jutro mróz będzie silniejszy.

молодой -  моложе           Он моложе меня.     On jest młodszy ode mnie.

Tworząc stopień wyższy musimy pamiętać,  że w niektórych przypadkach następuje wymiana spółgłosek:

г → ж    дорогой →  дороже
д → ж    молодой →  моложе
дк →щ   сладкий →  слаще
зк → ж   близкий →  ближе
к → ч     громкий →  громче
x → ш   тихий →  тише
тк → ч   короткий → короче
т → ч     богатый →  богаче
ст →щ   частый →  чащe

W języku rosyjskim występują także nieregularne formy proste stopnia wyższego:

большой →    больше                     ( duży → większy)
высокий →     выше                        (wysoki → wyższy)
далёкий →    дальше                       (daleki → dalszy)
дешёвый →  дешевле                     (tani → tańszy)
долгий →        дольше                     (długi → dłuższy)
короткий →   короче                      (krótki → krótszy)
лёгкий →       легче                         (lekki → lżejszy)
маленький →  меньше                   (mały → mniejszy)
плохой →      хуже                          (zły → gorszy)
поздний →    позже                         (późny → późniejszy)
хороший →    лучше                        (dobry → lepszy)
широкий →    шире                        (szeroki → szerszy)

Proszę przepisać  przykłady do zeszytu  albo  jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  sobie to wydrukować i wkleić do zeszytu.

Dla chętnych : przeczytać  „ Jak tworzymy formę prostą stopnia wyższego”  Str. 85

 

 

6 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  6.04. 2020 r.    

Temat : Stopniowanie przymiotników - ćwiczenia.

W zeszytach proszę zapisać przykłady :

старый  - старше  

низкий - ниже
быстрый – быстрее ( szybki – szybszy)

 

1. Игорь (jest niższy) ................................ своей жены на пять сантиметров.

2.  Я ( jestem starszy  ),………….. чем моя сестра.

3. Моя мама (jest młodsza) ............................ папы на семь лет.

Proszę wykonać  w zeszycie jedno ćwiczenie ( do wyboru :  6 strona 86 albo  7str. 86)

Chętni uczniowie mogą zrobić obydwa.

 

 

8 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać datę  8.04. 2020 r.    

Temat : Jakie  środki masowego przekazu lubisz ?

 Proszę  przeczytać i przepisać do zeszytu tekst :

 

Я – современный парень ( современная девушка). Я думаю, что
 без СМИ  нельзя обойтись.
Ведь без них сегодня ну просто никак  жить. Многие гаджеты сделали нашу жизнь не только интереснее и веселее, но и легче. 
Я считаю, что сотовый телефон изменил наш мир не меньше,чем, например, колесо. Я не представляю жизни без своей мобилки. Ведь она заменяет мне и МР3- плейер, и фотоаппарат, и даже телевизор.
 Недавно родители купили мне классный  ноутбук. Папа ещё обещал подарить мне принтер, чтобы я мог (ла ) домa печатать рефераты, а не бегать на почту.
Телевизора в моей комнате нет, потому что он мне не нужен. Всё, что меня  интересyeт, я могу найти в Интернете: и музыкy, и новости, и фильмы, и 
телепередачи.

 

Dla chętnych : proszę przetłumaczyć tekst na język polski.

Proszę zrobić zdjęcia  4 ostatnich tematów  lekcji oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

Mamy kontakt mailowy , więc bardzo proszę pisać w razie jakichkolwiek pytań, problemów.

A to moje życzenia dla WAS:

Дорогиe  ученики !
Поздравля́ю вас с Пасхoй .
Я и́скренне жела́ю вам всего́ наилу́чшего, кре́пкого здоро́вья, сча́стья в ли́чной жи́зни и успе́хов в школе.


Język angielski

Nie wszyscy uczniowie z klasy VI przesłali mi prace do sprawdzenia (załączniki ze strony szkoły). Bardzo proszę o uzupełnienie zaległości. Proszę o przesłanie do sprawdzenia na adres klasy VI Proszę nie wysyłajcie mi kilka razy tego samego na różne adresy! I nie przesyłajcie mi słówek przepisanych w zeszycie.  W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

Lekcja 1

  1. Wypisz, przetłumacz i zapamiętaj słówka z ćwiczenia 4/str.87 z podręcznika
  2. W ćwiczeniu robimy ćw. 3 i 4/ str. 55

Lekcja 2

  1. Sprawdź czy znasz wszystkie słówka ze str. 89 z podręcznika
  2. Napisz w zeszycie dialog w którym zaproponujesz koleżance/koledze coś do picia i jedzenia, o twój rozmówca akceptuje, odmawia lub mówi, że wolałby coś innego. (na podstawie ćw. 3/ str. 86 i poznanego słownictwa i zwrotów) UWAGA. Dialog nie może być skopiowany z ćwiczenia!
  3. Pięknie napisany dialog (żebym mogła odczytać) wysyłamy do sprawdzenia

 

Lekcja 3

  1. z podręcznika robimy ćwiczenia 1,2 /str 90
  2. z ćwiczeń 1,3/str 55
  3.  oraz ćwiczenie 1/56

 

Geografia

26.03.2020R. Temat: Energetyka w Europie.

Drodzy uczniowie !

Proszę przepisać do zeszytu przedmiotowego temat lekcji oraz podane zagadnienia.

  1. Odnawialne i nieodnawialne źródła energii.
  2. Struktura produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach Europy.
  3. Rodzaje elektrowni.
  4. Zalety i wady różnych rodzajów elektrowni.
  5. Odnawialne źródła energii w Europie.
  6. Zmiany w stopniu wykorzystania źródeł w Europie w XX i XXI w.

Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami czytając temat na stronie 114-119 w podręczniku, a następnie odpowiedz  pisemnie w zeszycie na podane niżej pytania.

  1. Wymień cztery przykłady źródeł energii odnawialnej.
  2. Wymień cztery przykłady źródeł energii nieodnawialnej.
  3. Wymień znane Ci rodzaje elektrowni.
  4. Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.

 

Proszę o przesłanie do sprawdzenia odpowiedzi na powyższe pytania na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl  do dnia 01.04.2020r.

 

Informatyka klasa VI ( dziewczyny )

31.03. Temat: Scratch – dodawanie tła, zmiana postaci duszka oraz jego rozmiaru.

Bardzo proszę o zapoznanie się z samouczkami dostępnymi na stronie scratch. mit. edu po zalogowaniu się na swoje konto. ( dodaj duszka, dodaj tło oraz zmiana rozmiaru ) a następnie proszę o wykonanie swoich własnych dwóch postaci duszka w zmienionym tle i rozmiarze postaci i proszę swoją pracę w postaci screenów przesłać na maila klasy do 07.04

 

Informatyka klasa VI (chłopcy)

31.03 Temat: Scratch – wprowadzenie. Tworzenie animowanego napisu, animowanej postaci i historyjki obrazkowej

Bardzo proszę wejść na stronę scratch.mit.edu.pl kliknąć dołącz do scratch, następnie stworzyć konto na scratchu według kreatora a następnie po stworzeniu konta i dołączeniu do scratcha proszę kliknąc ikonę kuli ziemskiej by wybrać polski język jeśli wyświetli się okno w innym języku następnie proszę kliknąć na pomysły i klikamy na wprowadzenie zapoznając się z tym czym jest program Scratch jego strukturą . Następnie proszę kliknąć w przewodniki tzw. Samouczki i zapoznać się z samouczkami: animowany napis, animowana postać i animowana historyjka. Następnie klikając Stwórz na podstawie tych filmów proszę stworzyć animowany napis , animowaną postać i historyjkę obrazkową Klikając zapisz projekty zapisują się w folderze Moje rzeczy który dostępny jest z waszego konta. Proszę przesłać wasze projekty na maila szkoły do 07.04

 

Muzyka

Temat: Instrumenty dęte. Podział i brzmienie.
Zapoznajcie się z tematem - Lekcja 23 w podręczniku. Odsłuchajcie przykładów instrumentów dętych drewnianych i blaszanych w zamieszczonych plikach mp3. Jako pracę domową proszę o podanie w zeszycie różnic jakie są pomiędzy instrumentami dętymi drewnianymi a blaszanymi.

Utwory do pobrania TUTAJ. Aby je wypakować potrzebny będzie program WinRar.

 

Religia

31.03.2020 r. Temat: "Ofiara Krzyża". Proszę przeczytać uważnie temat z podręcznika str. 102-103. Jako notatkę pod tematem wypisz części liturgii Wielkiego Piątku i postaraj nauczyć się śpiewać pieśni religijnej, która znajduje się w katechezie. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.

02.04.2020 r. Temat: "Tajemnica cierpienia i śmierci". Z uwagą przeczytaj z podręcznika temat znajdujący się na stronach 104-105. Zastanów się nad cierpieniem człowieka: z jakich powodów człowiek cierpi, kiedy ty cierpisz czy twoi bliscy. Następnie pomyśl nad cierpieniem Jezusa i nad tym czego dokonał cierpiąc na krzyżu. Jako notatkę pod tematem napisz co dokonuje się podczas udzielania sakramentu namaszczenia chorych. Módlcie się o jak najszybsze ustanie epidemii.

P.S. Bardzo proszę o poważne potraktowanie zadań do wykonania, ponieważ zdjęcia notatek i prac domowych będziecie musieli przesłać na mojego maila a ja będę mógł ocenić waszą pracę.

 

Klasa VII

Biologia

01.04 Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Układ oddechowy i wydalniczy”

Zadania do wykonania

     W ramach sprawdzianu z układu oddechowego i wydalniczego, proszę przygotować referat lub prezentację multimedialną według następujących punktów

  1. Budowa i funkcje narządów układu oddechowego.
  2. Skład powietrza wydychanego i wdychanego.
  3. Jak i gdzie zachodzi oddychanie w komórce.
  4. Jak należy dbać o układ oddechowy.
  5. Narządy i funkcje układu wydalniczego.
  6. Jak należy dbać o układ wydalniczy?

  Ocena z referatu lub prezentacji, będzie traktowana tak jak ocena ze sprawdzianu.

Bardzo proszę aby  nie kopiować tekstu z Internetu, takie prace będą oceniane na 1.

Prace wysyłamy na adres e-mail klasy 7

Czas na wykonanie zadania 08.04.2020

 

02.04 Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego.

Zadania do wykonania:

1. Przeczytajcie temat ze strony: 165-169

2. Obejrzyjcie filmy ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/jak-dzialaja-hormony/Dv1QrAAMq

3. Do zeszytu przepiszcie tabelkę ze strony 165

4. Pobawcie się na stronie:

https://learningapps.org/9625962

Jako potwierdzenie wykonania zadania poproszę zdjęcie notatki z zeszytu na e- mailu klasy 7

Czas na wykonanie zadania 08.04.2020 

 

WDŻ

01.04 Temat: Mężczyzna i kobieta. Układ rozrodczy

Rozmnażanie, czyli wydawanie na świat potomstwa i zapewnianie ciągłości gatunku, to najważniejsze zadanie układu rozrodczego, do którego wypełnienia organizm człowieka jest odpowiednio przystosowany.

Aby dokładnie poznać budowę układu rozrodczego zachęcam do przeczytania tematu ze strony:

https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy

 

Plastyka

02.04 Temat: Wykonujemy Palmę Wielkanocną

Zadanie do wykonania:

Z dostępnych materiałów: bibuła, gałązki bukszpanu, bazie itp. wykonaj Palmę Wielkanocną.

Jeśli nie wiesz jak to zrobić polecam następujące strony:

https://www.youtube.com/watch?v=Qf_Q299H0RY

https://www.youtube.com/watch?v=iIZSUxkC1qk

https://www.youtube.com/watch?v=QQq8bSg4g_Q

Oczywiście pracę możecie wykonać według własnego pomysłu.

 

Język rosyjski

 W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę 26.03. 2020 r.  

Temat : Nasze przedmioty w szkole.

Pod tematem zapisać słówka:

język polski – польский  язык

język angielski - английский язык

matematyka - математика

 Proszę przeczytać dialog 1 ze strony 50 w podręczniku oraz   przykładowy plan lekcji.  Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 67 z płytki .

 Nazwy przedmiotów szkolnych znajdziecie także na stronie 83 w podręczniku.

Proszę  wykonać  ćwiczenie  1 str.48 w zeszycie ćwiczeń

1 kwietnia

Temat : Jakie masz oceny ?

W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę 1 .04. 2020 r.  

Proszę przeczytać dialog 3 ze strony 51 w podręczniku oraz  informacje z tabelki.

Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 68 z płytki .

Proszę  wykonać  ćwiczenie  4 str.49 w zeszycie ćwiczeń

 

6  kwietnia

W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę  6.04. 2020 r.    

Temat :   Czego ty uczysz się?

Proszę przeczytać dialog 1 ze strony 52 w podręczniku oraz  informacje z tabelki.

Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 70 z płytki .

Proszę przepisać  przykłady zdań z czasownikiem учить (что?) z tabelki str. 52

 do zeszytu.

 

8 kwietnia

W zeszytach proszę zapisać ( po polsku ) datę  8.04. 2020 r.    

Temat :   Gdzie oni uczą się?

Proszę przeczytać zdania z ćwiczenia 6ze strony 53 w podręczniku . Jeśli ktoś ma taką  możliwość, może  wysłuchać nagrania nr 71 z płytki .

Proszę przepisać  przykłady zdań z czasownikiem
 учитьcя (где?)  z tabelki str. 52  do zeszytu.
 

Proszę  wykonać  ćwiczenie  1 str. 50 w zeszycie ćwiczeń.

 Proszę zrobić zdjęcia  4 ostatnich tematów  lekcji oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego oraz  z zeszytu ćwiczeń  i  przesłać na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

Mamy kontakt mailowy , więc bardzo proszę pisać w razie jakichkolwiek pytań, problemów.

 A to moje życzenia dla WAS:

Дорогиe ученики !
Поздравля́ю вас с Пасхoй .
Я и́скренне жела́ю вам всего́ наилу́чшего, кре́пкого здоро́вья, сча́стья в ли́чной жи́зни и успе́хов в школе.


Język angielski

Do tej pory nie mam prac niektórych uczniów (maili i załączników z ubiegłych tygodni

Lekcja 1

  1. Z podręcznika przeczytać tekst (wypisać nieznane słowa i przetłumaczyć je i ZAPAMIĘTAĆ)

 str. 71  ćw. 2

  1. W zeszycie ćw. 3/str 71 (NIE PRZEPISUJ ZDAŃ)

Lekcja 2

  1. W ćwiczeniu str. 67 przeczytaj tekst (podkreślając nowe, trudne wyrazy, przepisz je do zeszytu i przetłumacz. Następnie zapamiętaj)
  2. Robimy ćw. 1/67 w ćwiczeniach

Lekcja 3

  1. Przepisz tabelkę ze str. 72
  2. Przeczytaj GRAMMAR TIME ze str. 128
  3. Zrób ćw. 2 (z pierwszej kolumny na górze strony) oraz ćw. 1 i 2 (z drugiej kolumny)/str 128 w zeszycie. Następnie odeślij do sprawdzenia na adres klasy7

 

Geografia

27.03.2020r.

Drodzy uczniowie!

Proszę przepisać do zeszytu przedmiotowego temat lekcji oraz podane zagadnienia.

Temat: Produkcja zwierzęca.

Cele lekcji:

Zdobędziesz informacje dotyczące hodowli głównych zwierząt gospodarskich w Polsce. Poznasz czynniki wpływające na zróżnicowanie rozmieszczenia hodowli bydła w naszym kraju.

Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami z podręcznika na stronie 131-133 , a następnie pisemnie w zeszycie odpowiedz na poniższe  pytania.

  1. Wyjaśnij pojęcia: hodowla, pogłowie.
  2. Wymień  główne zwierzęta gospodarskie w Polsce.

DLA CHĘTNYCH PYTANIE

Napisz jakie jest znaczenie hodowli zwierząt dla gospodarki.

Proszę o przesłanie do sprawdzenia odpowiedzi na powyższe pytania na adres e-mail  zalecka.agnieszka@wp.pl  do dnia 01.04.2020 r.

 

Temat: Zmiany w polskim przemyśle.

Cele lekcji:

Zrozumiesz, na czym polegała restrukturyzacja polskiego przemysłu na przełomie lat 80 i 90 XX wieku i jaki był jej wpływ na zmiany struktury produkcji przemysłowej. Dowiesz się, które czynniki decydują o atrakcyjności naszego kraju dla zagranicznych koncernów produkujących sprzęt AGD

Proszę przeczytać temat z podręcznika na stronie 134-137 a następnie pisemnie w zeszycie odpowiedzieć na pytanie:

  1. Na czym polegała restrukturyzacja polskiego przemysłu?

PYTANIE DLA CHĘTNYCH

  1. Podaj podział przemysłu na sekcje i działy.

Odpowiedzi proszę przesłać na podanego e-maila.

W razie wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy.

 

Chemia

5. Temat: Rodzaje roztworów.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.170 -176.

W formie notatki w zeszycie:

- schemat – podział mieszanin – str.175,

- pojęcia z Zapamiętaj – str.176

Wykonaj doświadczenia 2 i 3 /str.176. W narysuj zeszycie i opisz ich przebieg oraz wnioski.

 

6. Temat: Rozpuszczalność substancji w wodzie.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.177 -183.

Pod tematem proszę zapisać definicję rozpuszczalności substancji – str.183 oraz dwa zdania czerwonym drukiem ze str.180 i 181.

Zachęcam do korzystania ze strony  e-podręczniki.pl.

Proszę rozwiązać zadanie 1,2,3, 5/str.183. Dla osób chętnych: zad.4 /str.183

BARDZO PROSZĘ o zrobienie zdjęć wykonanych w zeszycie zadań z tego tematu i wysłanie ich na klasowego maila w terminie do 3 kwietnia 2020r. Proszę postarać się robić jednego zdjęcia dwóm stronom zeszytu jednocześnie, tak aby łatwo było to sprawdzić.

 

Fizyka

5.Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Dynamika”

     Bardzo proszę utrwalić treści trzech poznanych zasad dynamiki Newtona str.190)

  Zachęcam do korzystania ze strony  e-podręczniki.pl.

 

6. Temat: Energia i praca.

Przeczytaj temat str.198 -202.

W formie notatki odpowiedz na polecenia:

1. Wymień rodzaje energii

2. Podaj wzór i pojęcie pracy.

3. Kiedy praca jest równa 1J.

 

Proszę rozwiązać zadanie 1 i 2 str.202 (zwróćcie uwagę na przedrostki i jednostki )

oraz  dla osób chętnych zadanie 5 str.2 03

 

Matematyka

31.03  Temat : Rozwiązywanie zadań tekstowych dotyczących równań

Spotkanie z uczniami zdalnie w godz. 11.45 – 12.15 (przypomnienie etapów rozwiązywania zadań na równanie poprzez stronę e -podręczniki. pI omawianą prezentację multimedialną . Rozwiązywanie wspólnie zadań ze strony e- podręczniki. pl , omówienie na przykładzie ,sposobu rozwiązywania zadania na wiek i zadań geometrycznych  . Przeprowadzenie quizu live dotyczącego rozwiązywania zadań tekstowych.

Proszę również obejrzeć filmy:

https://youtu.be/lbmPyUMHudc ,

https://youtu.be/S5kEXxoHtnI

Jako pracę domową proszę o wykonanie zadań z podręcznika dołączonej karty pracy i przesłanie jej na mój adres kucickaanna@gmail.com

 

01.04 Temat : Procenty z zadaniach tekstowych na równanie

Spotkanie z uczniami zdalnie  10.00 – 10.30  (przypomnienie w jaki sposób zapisujemy liczbę o pewien procent większą czy też mniejszą, omówienie na przykładach poprzez analizę,  materiałów umieszczonych na stronie e – podręczniki  jak również prezentację , sposobu rozwiązywania zadań związanych procentami , zadań na stężenie procentowe. Wspólne rozwiązywanie zadań z zeszytu ćwiczeń  Przeprowadzenie quizu live dotyczącego rozwiązywania zadań tekstowych. Omówienie pracy domowej

Proszę również obejrzeć film:

https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-procentowe?playlist=549

jak również  ponownie materiał  dostępny na stronie https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-z-wykorzystaniem-rownan-i-procentow/DJn2EDbgV

Jako pracę domową proszę o wykonanie zadań z  dołączonej karty pracy i przesłanie jej na mój adres kucickaanna@gmail.com

 

Muzyka

Temat: Z dziejów muzyki - muzyka XX w. Reprezentanci muzyki awangardowej.
Proszę o zapoznanie się z tematem - Lekcja 25 w podręczniku. Odsłuchajcie zamieszczonych poniżej nagrań mp3, spróbujcie zaśpiewać samodzielnie piosenkę ,, Wrażenia''. Jako pracę domową napiszcie w zeszycie notatkę na temat twórczości najważniejszych przedstawicieli muzyki XX w.

Utwory do pobrania TUTAJ. Aby je rozpakować potrzebny będzie program WinRar.

 

Religia

31.03.2020 r. Temat: Moje rekolekcje.... Proszę przeczytać uważnie temat z podręcznika str. 133-135. Jako notatkę pod tematem przepisać wyjaśnienie słowa "rekolekcje" str. 134 oraz treść zielonej ramki ze str. 133. Proszę pamiętać o modlitwie za chorych, personel medyczny i tych wszystkich, którzy walczą z epidemią.

02.04.2020 r. Temat: "Wiara nade wszystko". Z uwagą przeczytaj z podręcznika temat znajdujący się na stronach 110-112, następnie zastanów się jak byś odpowiedział na pytania zawarte w katechezie na str. 110. Jako notatkę pod tematem przepisz tabelkę ze strony 111. Módlcie się o jak najszybsze ustanie epidemii.

P.S. Bardzo proszę o poważne potraktowanie zadań do wykonania, ponieważ zdjęcia notatek i prac domowych będziecie musieli przesłać na mojego maila a ja będę mógł ocenić waszą pracę.

 

Informatyka

03 .04 Temat : Łączenie tekstu z elementami graficznymi . Formatowanie obrazu wstawionego do tekstu.

DALSZY CIĄG ZADAŃ W CZĘŚCI 2 (KLASA 7 i 8)

Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii