Nawigacja
Informacja o zadaniach (tydzień 13)

 OSTATNIA AKTUALIZACJA 05.06.2020 O GODZ. 9:30

Klasa I

02.06

Proszę o wykonanie jednej części z karty pracy. Karta pracy do pobrania TUTAJ.

Język polski

Poproś  mamę o przeczytanie wiersza str 48 z czytanki i maluj farbami według instrukcji str49

Uzupełnij ćwiczenia str 43

Matematyka

Przepisz do zeszytu przykłady str62

04.06

Karta pracy do pobrania TUTAJ.

05.06

Karta pracy do pobrania TUTAJ

 

Religia

 

W tym tygodniu proszę przeczytajcie w podręczniku na str 104 i 105.

W ćwiczeniach na str 62 wykonajcie rysunek zgodnie z poleceniem.

Miesiąc czerwiec jest poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa okażcie Panu Jezusowi swoją miłość do niego przez dobre uczynki.

 

Język angielski

Powtórzenie wiadomości unit 7

  1. W ćwiczeniu na stronie 83 poproszę zrobić ćw 1 (napisz wyrazy po śladzie i połącz z obrazkiem. Jeden wyzaz jest bez obrazka- dorysuj go.
  2. Ćwiczenie 2/83- popraw w chmurkach wyrazy. Przeczytaj zdania i wstaw nr chmurki obok obrazka dziecka, które ta chmurka opisuje.
  3. Ćw 3/84 w diagramie znajdź wyrazy z ramki na górze. Zakreśl wyraz w kółko i połącz z odpowiednim obrazkiem. Obrazki pokoloruj.
  4. Ćw 4/84 – wstaw kolory przy częściach garderoby Minie z ramki na górze. Następnie pokoloruj strój Minie zgodnie z opisem.
  5. Pobierz załącznik Unit 7. W ćw 1- dorysuj brakującą część garderoby dzieci a następnie zakreśl ich nazwę. W ćw 2 popatrz na obrazki zakreśl wyrazy oddzielone ukośnikiem i dopisz brakujące z ramki powyżej. Pamiętaj, że tekst musi być zgodny z obrazkiem.- odeślij do sprawdzenia
  6. Załącznik do pobrania TUTAJ

Lekcja 2

  1. W zeszycie napisz nazwy zwierząt z podręcznika str 60 ćw 2 i ich polskie odpowiedniki

Cat- kot…

  1. W ćwiczeniach na str. 60 w ćwiczeniu 1 napisz wyrazy po śladzie i połącz z właściwym obrazkiem.
  2. W ćwiczeniu 2/60 połącz kropki i zakreśl nazwą zwiarzaka, który powstał po połączeniu kropek. Obrazki pokoloruj.

 

Informatyka

Temat : Programowanie . Wesołe misie

Poznaliśmy już podstawowe polecenia

Nowym poleceniem w naszym języku programowania będzie polecenie WEŹ

To polecenie będziemy oznaczać za pomocą obrazka przedstawiającego dłoń

Polecenie to będzie potrzebne, aby robot  podniósł, wziął lub złapał dowolną rzecz.

Bardzo proszę o wykonanie zadania 2  z dołączonej karty pracy i przesłanie mi rozwiązań w postaci zdjęcia na klasowego maila. Karta pracy do pobrania TUTAJ.

 

Klasa II

Język angielski

Lekcja 1

  1. Dziś z okazji Dnia Dziecka zastanów się, jaką piosenkę lub lekcję z języka angielskiego pamiętasz najlepiej. Co podobało Ci się najbardziej a co nieco mniej. Możesz zaśpiewać piosenką mamie lub rodzeństwu. A może nauczysz brata lub siostrę ulubionego słówka po angielsku. Życzę miłego Dnia Dziecka.

Lekcja 2

Powtórzenie z unitu 7

  1. W ćwiczeniu na stronie 77 zrób ćw. 1- krzyżówka- hasła to obrazki po lewej stronie
  2. Ćw 2/77- policz i napisz ile przedmiotów widzisz na obrazkach. Użyj There is/ There are
  3. Załącznik 7.1- napisz i zakreśl wyraz w samolocie, który określa środki transportu. Czym podróżujemy w punkcie 1,2,3. Nie zapomnij o haśle. Do pobrania TUTAJ.

Ćw 2 uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Rysunek pomoże Wam w uzupełnieniu zdań.

      4. Załącznik 7.2- ćw 1 co to za pojazd? Literki obok środków transportu pomogą Ci prawidłowo napisać wyrazy. Do pobrania TUTAJ.

Ćw 2- Uzupełnij zdania wpisując there is/there are.

Załączniki odsyłamy do sprawdzenia na adres klasy II

 

Religia

W tym tygodniu proszę przeczytajcie w podręczniku na str 102 i 103.

W ćwiczeniach na str 83 wykonajcie zadanie.

Miesiąc czerwiec jest poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa okażcie Panu Jezusowi swoją miłość do niego przez dobre uczynki.

 

Klasa III

Język angielski

Lekcja 1

  1. Dziś z okazji Dnia Dziecka zastanów się, jaki dział ,  piosenka lub lekcję z języka angielskiego najbardziej zapadła Ci w pamięć. Co podobało Ci się najbardziej a co nieco mniej. Możesz zaśpiewać piosenką mamie lub rodzeństwu. A może nauczysz brata lub siostrę ulubionego słówka po angielsku. Życzę miłego Dnia Dziecka.

Lekcja 2

  1. W ćwiczeniu na stronie 77 proszę zrobić ćw 1- zakreśl wyrazy poznane w dziale 7 i połącz z obrazkami. Dorysuj brakujący obrazek.
  2. Ćwiczenie 2/77- odszyfruj ukryte hasło.
  3. Pobierz załącznik u. 7 w ćwiczeniu 1 przeczytaj zdania i napisz Yes- jeśli zdanie jest prawdziwe lub No, jeśli nie jest. Załącznik do pobrania TUTAJ.
  4. Ćw 2- Opisz zwierzęta wybierając wyrazy z ramki i wstawiając we właściwe miejsce.
  5. Ćw 3 – przeczytaj pytania i napisz odpowiedzi
  6. Załącznik odeślij do sprawdzenia

 

Religia

W tym tygodniu proszę przeczytajcie w podręczniku na str 116 i 117.

W ćwiczeniach na str 94 wykonajcie zadanie.

Miesiąc czerwiec jest poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa okażcie Panu Jezusowi swoją miłość do niego przez dobre uczynki i odmawianie Litanii do Najświętszego Serca Pana Jezusa.

 

Klasa IV

Język angielski

Lekcja 1.

  1. Posłuchaj ulubionej piosenki w języku angielskim. Możesz ją też zaśpiewać- jak potrafisz.
  2. Praca domowa: przetłumacz na angielski zdanie: Lubię chodzić do szkoły.

Lekcja 2

  1. W zeszycie napisz nazwy zwierząt z ćw. 9 i ich polskie odpowiedniki. Posłuchaj wymowy na eDesk.
  2. Przeczytaj (posłuchaj) historyjkę na stronie 98. Odpowiedz ustnie na pytania z ćw 3/98
  3. Przepisz do zeszytu tabelkę ze strony 99 (pytania w czasie Simple Present tworzymy przez przestawienie partykuły Do (w III os l. poj DOES) na początek pytania. W III os -s z czasownika dopisane jest do partykuły does więc nie ma go na końcu czasownika)

We play football every day.

Do you play football every day?

He plays football every day.

Does he play football every day?

      4. Napisz pytania ćwiczenie 4/99 i udziel do nich odpowiedzi (ćw 5/99)
      5. Napisz w zeszycie pytania ćw 7/99
     6. w zeszytach piszemy pytania z ćwiczenia 9/99 (uwaga tym razem pytania są szczegółowe, więc do i does są na 2 miejscu. Przed nimi stoi pytajnik co?/ Kto?/ gdzie?/ kiedy?...itd)
     7. proszę napisać odpowiedzi na te pytania – o sobie. Najlepiej połączyć pytania z odpowiedziami czyli pod każdym pytaniem dać odpowiedź. Przypominam, że muszą to być pełne zdania a nie Yes/ No.

Np. What do you do to relax?  I read a book.

     8. W ćwiczeniu proszę zrobić ćwiczenia 1,2,3,4, 5, 6 str 62- odeślij do sprawdzenia

  1. Proszę o przeczytanie ( można posłuchać na stronie eDesk.pearson.pl  ) tekstu (dialogu) na stronie 100. Wypisujemy w zeszycie  nowe słówka i szukamy ich znaczeń na str 103. Tłumaczymy tekst, żeby zrozumieć jego znaczenie. (ustnie)
  2. Czytamy ramkę fioletową  i zapamiętujemy zwroty, potrzebne ,żeby kupić bilet.
  3. W zeszycie układamy dialog (ćw. 3/100) – piszemy CAŁE zdania (nie cyferki)
  4. Ramka LOOK- proszę zapisać w zeszycie, podkreślić (lub ramka) i zapamiętać, że symbol funta to £ i stoi on PRZED cyfrą oznaczającą kwotę.  Czytamy ją jak w przykładzie czyli kwota „całości” pounds (funtów) i kwota reszty (naszych groszy)
  5.  Małe p oznacza peny (odpowiednik naszych groszy) i czytamy pence (pens) lub pi.

Np. £ 3.50- three pounds fifty

£1.20- one pound twenty (tu nie ma s bo funt jest jeden czyli l.poj)

£ 20. 45- twenty pounds forty-five

99p.- ninety- nine pi 

      6.   Napisz w zeszycie jak czytamy poniższe ceny i odeślij do sprawdzenia

£ 5.25,  £ 8. 99   £ 15. 95,    £ 90,   £ 4. 05,   £ 7.80,  £3.40

    7. W zeszycie proszę napisać ceny biletów z ćwiczenia 4/100 wg przykładu
     8. Poproszę zrobić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń ze strony 63

Proszę odesłać całą stronę do sprawdzenia

 

Technika

Temat: Utrwalenie znajomości znaków drogowych -  ostrzegawczych, nakazu,  zakazu, informacyjnych.

Proszę o powtórzenie znaków drogowych str. w podręczniku 37 - 41.

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki pt. ,,Jesteśmy dziećmi Ziemi ''.

Proszę o wysłuchanie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst znajduje się w podręczniku do muzyki na str. 128. Utwory do pobrania TUTAJ.

 

Religia

Proszę przeczytajcie w podręczniku na str 108 i 109.

W ćwiczeniach na str 84 i 85.

Miesiąc czerwiec jest poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa okażcie Panu Jezusowi swoją miłość do niego przez dobre uczynki i odmawianie Litanii do Najświętszego Serca Pana Jezusa.

 

Plastyka

Temat: Bezpieczeństwo podczas wakacyjnych zabaw

03.06

  Drodzy uczniowie, nieuchronnie zbliża się koniec roku szkolnego a wraz z nim różne niebezpieczeństwa związane z wakacyjnymi zabawami, w tym roku może wakacje nie będą takie same jak w latach ubiegłych, ale temat „bezpiecznych wakacji” jest aktualny zawsze.

Zadanie do wykonania:

Wykorzystując poznane techniki, wykonajcie pracę plastyczną promującą bezpieczne zabawy  podczas zbliżających się wakacji

Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail klasy 4

 Czas na wykonanie zadania 10. 06.2020 

 

Informatyka

04. 06 Temat : Budowanie i czarowanie z wykorzystaniem programu Baltie

Kontynuujemy temat z poprzedniej lekcji. Już wiecie w jaki sposób budować sceny w Baltiem i w jaki sposób Baltie może wam wyczarowywać różne przedmioty, w różnych miejscach przy użyciu trybu Czarowanie.

Bardzo proszę wykorzystując budowanie i czarowanie w Baltiem przygotować scenkę dowolną w której użyjecie jak największą liczbę przedmiotów dostępnych w różnych kategoriach jak również żeby wasze przedmioty były wyczarowywane przez Baltiego w różnych miejscach oraz żeby pojawiły się przedmioty, które powielacie np. fragment sadu, czy ogrodu. Bardzo proszę swoją pracę zapisać pod nazwą projekt Baltie i przesłać na adres klasy do 11.06

 

Klasa V

Język rosyjski

1 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  1 .06. 2020 r.   

Temat: Pytamy: gdzie, skąd, dokąd.

Popatrz na  ilustracje  na stronie 120 w podręczniku i przeczytaj podpisy pod nimi.

Do zeszytu przepisz przykłady z pięciu wybranych ilustracji.

 

3 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  3 .06. 2020 r.   

Temat:  Wkrótce wakacje.

Popatrz na  ilustrację  na stronie   116- 117  w podręczniku. 

1. Do zeszytu przepisz podane słówka i przetłumacz je na język polski:

отдыхать -

в горах-

за границей-

на озёрах –

на  морe -

 

2. Do zeszytu przepisz podane słówka i przetłumacz je na język rosyjski.

wakacje -

pływać w morzu -

budować zamki z piasku -

grać w piłkę na plaży -

opalać się –

pływać jachtem -

mieszkać w hotelu-

 

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  ostatnich tematów  lekcji ( z  1 i 3 czerwca )   oraz notatek z zeszytu przedmiotowego i  przesłać do 4 czerwca na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Język angielski

Lekcja 1

  1. Posłuchaj ulubionej piosenki w języku angielskim. Możesz ją też zaśpiewać- jak potrafisz.
  2. Praca domowa: przetłumacz na angielski zdanie: Język angielski to mój ulubiony przedmiot, nie licząc historii.

Lekcja 2

  1. Na stronie 104 w podręczniku proszę zrobić ćwiczenia 1,2,3,4,7
  2.  Na stronie 105 ćw 8 przeczytaj tekst i w ćw 9  i 10 napisz odpowiedzi do pytań do tekstu ( w ćw 9 nr pytania i literę z odpowiedzi np. 1-A) - odeślij do sprawdzenia  wszystkie ćwiczenia z zeszytu (str 104 i 105)
  3.  W ćwiczeniach proszę zrobić strony 66 i 67- Nie odsyłamy!

Lekcja 3

  1. Wypisz do zeszytu wyrazy z ćwiczenia 1/108 znajdź ich polskie odpowiedniki
  2. Sprawdź czy znasz znaczenie słówek z ćw 2/109- jeśli nie wypisz je do zeszytu i przetłumacz. Spróbuj znaleźć te wydarzenia na str 108
  3. Uzupełnij zdania z ćw 3/109 wydarzeniami z ramki.
  4. Nazwij wydarzenia w ćw 4/109
  5. Posłuchaj nagrania 3.46 i odpowiedz na pytania w ćw 5/109
  6. Przepisz liczebniki porządkowe (tabelka w ćw 7/109) do zeszytu. Zwróć uwagę na końcówki liczebników. Znamy już je z dat. Tak piszemy daty na lekcji.
  7. W ramce pod liczebnikami mamy zapis dat i sposób czytania. Przepisz i zapamiętaj
  8. W zeszycie napisz jak czytamy daty z ćw 8/109 wg wzoru. -odeślij do sprawdzenia
  9. W ćwiczeniu robimy 1,2,3,4/68

 

Technika

Temat: To umiem! - Podsumowanie rozdziału.

Proszę o powtórzenie wiadomości zawartych w rozdziale III ABC ZDROWEGO ŻYCIA.

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki pt. ,,Szkolny rock and roll ''.

Proszę o wysłuchanie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki zamieszczony jest w podręczniku do muzyki na str. 165. Utwory do pobrania TUTAJ.

 

Plastyka

Temat: Podsumowanie pracy za II semestr

04.06

  Drodzy uczniowie w ramach podsumowania pracy w II semestrze, powtórzcie  informacje o  poznanych  kompozycjach.

Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac plastycznych mają czas na nadrobienie zaległości. 

 

Religia

02.06.2020 r. Temat: "Duch Święty żyje i działa w Kościele". Przeczytaj z podręcznika str. 132 - 133 temat i zastanów się nad tym jakie są znaki i symbole działania Ducha Świętego. W ramach pracy domowej napisz notatkę. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

04.06.2020 r. Temat: "Duch Święty umacnia nadzieję". Z podręcznika str. 134-135 przeczytaj temat i zastanów się nad tym, że dzięki Duchowi Świętemu mamy nadzieję życia wiecznego jeśli będziemy ufać i wierzyć słowom Pana Jezusa. Jako notatkę przepisz ze słowniczka wyjaśnienie słowa „Paruzja”.

 

Informatyka

03.06  Temat : Budujemy i czarujemy w programie Baltie

Już wiecie że w programie Baltie można nie tylko budować ale również czarować . Dzisiaj wykorzystacie te dwie umiejętności.   Przypominam,   żeby użyć trybu czarowanie poruszamy się po scenie klawiszami sterującymi żeby zmienić położenie Baltiego. Aby uzyskać tryb Czarowania w programie Baltie wchodzimy w Menu -  Tryb i wybieramy Czarowanie.  W oknie , na sceni pojawia się postać Baltiego jak również , w menu pojawia się postać Baltiego skierowana w różnych kierunkach. W jakim kierunku chcemy iść takiego Baltiego wybieramy i poruszamy się strzałkami na klawiaturze nadając mu ruch.  Żeby Baltie mógł nam wyczarować przedmiot w miejscu w którym chcemy, ustawiamy go w danym miejscu  i wybieramy przedmiot z grupy przedmiotów, który chcemy uzyskać.

Wykorzystując budowanie w Baltiem jak również  tryb czarowania, proszę wykonać  scenkę w której użyjecie jak największej ilości  przedmiotów , ale również tak by czarodziej je wyczarowywał w różnych miejscach sceny niech wasze przedmioty również się powtarzają może być kawałeczek sadu czy ogrodu. A następnie proszę zrobić screena swojej pracy i wysłać na maila klasowego w postaci załącznika do 03.06

 

Geografia

Plik

 

Klasa VI

Język rosyjski

1 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  1 .06. 2020 r.

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.

 

 3 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  3 .06. 2020 r.   

Temat:  Jakie filmy lubisz oglądać?

Przeczytaj informacje ze strony 113 o popularnych rosyjskich filmach.

Popatrz na  ilustracje  na stronie  108 w podręczniku.

Do zeszytu przepisz podane słówka i przetłumacz je na język rosyjski.

komedia - комедия

film akcji-

melodramat-

thriller-

film animowany-

film przygodowy-

film fantasy-

film historyczny-

film dokumentalny-

 

Język angielski

  1. Posłuchaj ulubionej piosenki w języku angielskim. Możesz ją też zaśpiewać- jak potrafisz.
  2. Praca domowa: przetłumacz na angielski zdanie: Zawsze odrabiam prace domowe z języka angielskiego.

Lekcja 2

  1. W podręczniku czytamy dialog na str 112. Słuchamy na eDesk. Odpowiadamy na pytania ćw 3/112
  2. W ćwiczeniu na str 70 proszę zrobić ćw 1

Lekcja 3

  1. Przepisz tabelką mówiącą o tworzeniu pytań szczegółowych w różnych czasach.
  2. W zeszycie napisz pytania z rozsypanych wyrazów (ćw 4/113)
  3. Posłuchaj nagrania 3.55 (ćw 5/113) i uzupełnij zdania w zeszycie.
  4. Uwaga!!! LOOk!!! Mamy 2 rodzaje pytań o podmiot

Who did he invite?- kogo on zaprosił?

Who invited Mrs Q?- Kto zaprosił panią Q? – przepisz i zapamiętaj!

      5. W zeszycie zapisz pytania z ćw 7/113 a następnie posłuchaj nagrania i odpowiedz.
      6. W ćwiczeniach robimy 2,3,4,5/str 70- odsyłamy całą stronę do sprawdzenia

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki pt. ,,Radosna samba ''.

Proszę o wysłuchanie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajduje się w podręczniku do muzyki na str. 178. Utwory do pobrania TUTAJ,

 

Plastyka

Temat: Polskie zabytki z przełomu XIX i XX w.

03.06.

Zadanie do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat z podręcznika zamieszczony na stronie 108 – 109
  2. Zastanówcie się: czy w waszej okolicy nie ma podobnych zabytków z tego okresu, lub też w której miejscowości, położonej najbliżej waszego miejsca zamieszkania takie zabytki można zobaczyć.

 

Religia

02.06.2020 r. Temat: "Zjednoczeni miłością Trójcy Świętej". Przeczytaj z podręcznika str. 134-135 temat i zastanów się nad tym jak zrozumieć tajemnicę Trójcy Świętej, Boga, który jest Jeden ale w Trzech Osobach.  Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

04.06.2020 r. Temat: "Zatroskani o wiarę". Z podręcznika str. 136-137 przeczytaj temat i zastanów się nad tym jak rozumieć uroczystość Bożego Ciała oraz co wyrażamy poprzez procesję z Najświętszym Sakramentem. W ramach pracy domowej napisz notatkę na temat Bożego Ciała.

 

Informatyka

02.06 Temat : Edytujemy postać w Logo, tworzymy prostą animację (grupa dziewcząt)

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 10.30 – 11.00 (wyjaśnienie w jaki sposób edytuje się postacie w Logo , w jaki sposób je tworzyć rysując proste figury geometryczne , wykorzystując narzędzia przybornika, pokazanie uczniom w jaki sposób tworzy się prostą kilkuklapkową animację)

https://www.youtube.com/watch?v=E1ZdVKMVVd4

https://www.youtube.com/watch?v=bxdWNlt3j94

https://www.youtube.com/watch?v=H9JW0ZtbwpU

Następnie proszę o wykonanie w edytorze postaci swojej własnej postaci i stworzenie prostej kilku klatkowej animacji .  W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu tych kilku klatek  i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub  jako załącznik  na maila kucickaanna@gmail.com

 

02.06 Temat : Poznajemy w jaki sposób rysować figury geometryczne w LOGO za pomocą jednej wywołanej procedury (grupa chłopców)

Spotkanie zdalne z uczniami  w godz. 11.30 – 12.00 ( przypomnienie  budowy programu Logomocja Imagine,  przypomnienie, podstawowych poleceń języka Logo, procedury dzięki którym w Logo można narysować  koło, trójkąt równoboczny, kwadrat, prostokąt, trójkąt równoramienny  wykonanie wspólnie projektu w Logo składającego się z figur geometrycznych , wyjaśnienie pracy domowej )

Proszę również o obejrzenie poniższych filmów po zajęciach zdalnych

https://www.youtube.com/watch?v=4WGrN1lLE_Q

https://www.youtube.com/watch?v=pun9UB82DB0

https://www.youtube.com/watch?v=yfRAepwUgEg

Następnie proszę o wykonanie w logo projektu z wykorzystaniem różnych figur geometrycznych.  W związku z tym że pracujecie w wersji demo projekty się nie zapisują proszę o zrobienie screena swojego projektu i wysłanie na discordzie w prywatnej wiadomości lub  jako załącznik  na maila kucickaanna@gmail.com

 

Geografia

Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.

Zadania do wykonania.

Przeczytajcie temat ze strony 160-165.

W zeszycie odpowiedzcie  pisemnie na pytanie 4 strona 165.

Zdjęcie notatki przyślij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania :10.06.2020r.

Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pyt.3 ze strony 165 z podręcznika

 

Klasa VII

Język rosyjski

1 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  1 .06. 2020 r.

Temat: Jakie plany mają Masza i Maks?

Przeczytaj informacje z ramki w ćwiczeniu 5 ze strony 59 z podręcznika. Przepisz do zeszytu 3  podane przykłady.

Przeczytaj rozmowę Maszy z bratem w ćwiczeniu 5 ze strony 59 z podręcznika.

Proszę wykonać ćwiczenie 3 str. 57 w zeszycie ćwiczeń ( wystarczy jedno zdanie do każdego punktu).

3 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  3 .06. 2020 r.   

Temat: Nasze plany na weekend.

Przeczytaj informacje z ramki w ćwiczeniu 1 ze strony 60 z podręcznika.

Przepisz do zeszytu 3  podane przykłady.

W zeszycie proszę też wykonać ćwiczenie 2 . str. 60

Proszę wykonać ćwiczenie 2 str. 58 w zeszycie ćwiczeń.

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  tematów  lekcji ( z 1 i 3 czerwca)  oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i zeszytu  ćwiczeń i  przesłać  do   4 czerwca na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Język angielski

  1. Posłuchaj ulubionej piosenki w języku angielskim. Możesz ją też zaśpiewać- jak potrafisz.

        2. Praca domowa: przetłumacz na angielski zdanie: Chciałbym jutro pójść do szkoły i spotkać tam pana Bartosza.

 

Lekcja 2

  1. Czy znasz osoby z ćw 1?
  2. Na stronie 97 w podręczniku przeczytaj tekst (i wysłuchaj nagrania ) ćw 2/97
  3. Odpowiedz na pytania T/F z ćw 3/97
  4. Sprawdź znaczenie słów z ćw 4/97- nieznane wypisz, przetłumacz i zapamiętaj.
  5. Przeczytaj ćw 5/97 i uzupełnij wyrażeniami z ćw 4.
  6. W ćwiczeniu proszę zrobić 1,2,3,4/91

Lekcja 3

  1. Przeczytaj dialog na str 98, wypisz nowe słówka i wyrażenia, koniecznie z ramki pod dialogiem.
  2. Jak przetłumaczysz wyrażenia w ćw 2/98 (nieznane wypisz)
  3. Posłuchaj nagrania 4.10 i odpowiedz : Why is Lee’s mum angry with him?
  4. W ramce w ćw 5/98- mamy zasadę tworzenia  I trybu warunkowego. (First Conditional)

If you don’t study, you won’t pass the test.- Jeżeli nie będziesz się uczył ,  (to) nie zdasz testu.

                            If+ Simple Present, Future Tense

= You won’t pass the test if you don’t study.

(nieważne od której części zaczniecie zdanie, pamiętajcie o zasadzie po if nie ma will)

       5. w ćwiczeniu 6/98 wybierz poprawną obcję- zapisz w zeszycie. Następnie odsłuchaj i sprawdź.
         6. Ćw 7/98- napisz w zeszycie całe zdania i prześlij do sprawdzenia wraz z ćwiczeniami 1,2,3,4,5/92 z ćwiczeń

 

Chemia

20. i 21. Temat: Powtórzenie wiadomości o tlenkach i wodorotlenkach.

Proszę rozwiązać zadania 5 -7/ str.226. a dla chętnych osób zad.8/str.226 i przesłać je na mojego maila w terminie do 8 czerwca 2020r.

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Fizyka

21. i 22.  Temat: Topnienie i krzepnięcie.

Proszę przeczytać temat str.253-257

Pod tematem wyjaśnij:

- pojęcie ciepła topnienia ze wzorem i jednostką- str.255

- definicję ciała bezpostaciowego i kryształu – str.254

Rozwiąż zadanie 1 i 3 /str.258

Zachęcam do korzystania ze strony Epodreczniki.pl

 

Muzyka

Temat: Nauka piosenki pt. ,, Jutro popłyniemy daleko ''.

Proszę o wysłuchanie nagrania, następnie spróbujcie zaśpiewać piosenkę samodzielnie. Tekst piosenki znajduje się w podręczniku do muzyki na str. 167. Utwory do pobrania TUTAJ.

 

Biologia

Temat: Higiena i choroby układu rozrodczego

03.06

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 235-240
  2. Obejrzyjcie filmy dostępne pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=kOFm-QDkxBw

      3. Zastanów się nad odpowiedzią na pytanie 5 strona 240 w podręczniku

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu „Rozmnażanie i rozwój człowieka”.

04.06

   W ramach podsumowania wykonaj następujące polecenia:

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie materiał zamieszczony na stronie 241
  2. Ustnie rozwiążcie test ze strony 242
  3. Sprawdźcie poprawność swoich odpowiedzi na stronie 259

 

Plastyka

Temat: Podsumowanie pracy za II semestr

04.06

W ramach podsumowania, powtórzcie jeszcze raz poznane pojęcia plastyczne w II semestrze.

Uczniowie, którzy nie oddali wszystkich prac plastycznych mają czas na nadrobienie zaległości.

 

Religia

02.06.2020 r. Temat: "Wierni Jezusowi i Kościołowi". Przeczytaj temat znajdujący się na str. 155-157 w podręczniku. Zwróć uwagę na wiarę, odwagę i życie pierwszych chrześcijan, którzy nie wahali się oddać życia za wiarę w Jezusa Chrystusa. Zobacz również w jaki okrutny sposób byli oni prześladowani i mordowani. Jako notatkę przepisz z katechezy znaczenie słowa męczennik i jaką śmiercią zginęli: Piotr i Paweł. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

04.06.2020 r. Temat: "Kryzysy w Kościele". Z podręcznika str. 158-160 przeczytaj temat i zastanów się nad przyczynami kryzysów w Kościele oraz rozłamami i herezjami jako skutkami tych kryzysów. Jako notatkę pod tematem przepisz tabelkę ze strony 158. Pomódl się modlitwą znajdującą się w katechezie.

 

Matematyka

02. 06 Temat : Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym

Spotkanie zdalne z uczniami – 11.00 – 11.30 ((kartkówka , znajomość wzorów na wysokość w trójkącie równobocznym i pole trójkąta równobocznego, związki miarowe w trójkątach prostokątnych) zaprezentowanie uczniom  na przykładach , możliwości zastosowania Twierdzenia Pitagorasa w sytuacjach praktycznych, z życia wziętych, wspólne rozwiązywanie zadań ujętych w kontekście praktycznym dotyczących Twierdzenia Pitagorasa,  wyjaśnienie pracy domowej)

Bardzo proszę o zapoznanie się  po zajęciach zdalnych z materiałem dostępnym w poniższych linkach

https://pistacja.tv/film/mat00477-twierdzenie-pitagorasa-w-czworokatach?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00829-twierdzenie-pitagorasa-zadania-z-trojkatami?playlist=566

A następnie proszę o wykonanie zadań z zeszytu od strony 100 – 103

 

03. 06 Temat : Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu : „Twierdzenie Pitagorasa”

Spotkanie zdalne z uczniami – 09.00 – 09.45 (przypomnienie treści Twierdzenia Pitagorasa, wyznaczanie długości boków z Twierdzenia Pitagorasa, korzystanie z zadań dostępnych na e – podręczniki jak również mat zoo.pl czy szalone liczby. pl, rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa w sytuacjach praktycznych, wyznaczanie wysokości i pola trójkąta równobocznego, korzystanie ze związków miarowych w trójkątach prostokątnych przy rozwiązywaniu zadań , wspólne rozwiązywanie zadań z podręcznika, quiz, wyjaśnienie pracy domowej)

Po zajęciach zachęcam do zapoznania się z materiałem zawartym w poniższych linkach

https://pistacja.tv/film/mat00450-dlugosci-bokow-w-trojkacie-prostokatnym?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00458-twierdzenie-pitagorasa-zadania-na-obliczanie-dlugosci-bokow-trojkata-prostokatnego?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00461-twierdzenie-pitagorasa-w-ukladzie-wspolrzednych?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00477-twierdzenie-pitagorasa-w-czworokatach?playlist=566

https://pistacja.tv/film/mat00829-twierdzenie-pitagorasa-zadania-z-trojkatami?playlist=566

A następnie proszę o wykonanie z podręcznika zadania powtórzeniowe zestaw 1 str. 93 i 94 i przesłanie mi swoich rozwiązań na adres kucickaanna@gmail.com

 

Geografia

01.06

Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.

Przeczytajcie temat ze strony 181-183.

Napiszcie w zeszycie odpowiedź na pytanie 3 ze strony 183.

Zdjęcie notatki proszę przesłać na e-maila. Czas wykonania zadania 10.06.2020r.

 

04.06

Temat: Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku na strukturę zatrudnienia.

Zadania do wykonania

Przeczytajcie temat ze strony  184-189.

Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=LUN4sW6-mul

1. W zeszycie odpowiedz na pytanie 1 i 4 strona 186.

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania 10.06.2020r

 

Klasa VIII

Język rosyjski

1 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  1.06. 2020 r. 

Temat : Rosyjskie zagadki.

1. Rozwiąż rosyjską zagadkę logiczną

https://www.youtube.com/watch?v=DtiosboZMh8

2.  Obejrzyj filmik 

https://www.youtube.com/watch?v=FRJQ1Zscucg

Do zeszytu proszę przepisać podane w nim rosyjskie słówka, które brzmią podobnie do polskich, ale mają inne znaczenie. Podaj ich polskie odpowiedniki.

 

3 czerwca

W zeszytach proszę zapisać datę  3.06. 2020 r. 

Temat : Wizyta u lekarza.

Na stronie internetowej  https://rosyjski.ang.pl/lekcje/choroby/dialogi

znajdują się  4 przykładowe dialogi. Proszę wybrać dwa z nich i przepisać do zeszytu.

Proszę wykonać ćwiczenie 3 str. 30 w zeszycie ćwiczeń.

Dla uczniów zdających  język rosyjski na egzaminie : proszę dodatkowo przeczytać ćw. 6 str. 59 i wykonać pisemnie w zeszycie ćwiczenie  8. str. 59

( e-mail do 50 słów)

Proszę zrobić zdjęcia  lub skan  tematów  lekcji ( z 1 i 3 czerwca)  oraz wykonanych ćwiczeń z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń i przesłać  do 4 czerwca na adres mailowy   ewapiotrowska1206@gmail.com

 

Język angielski

  1. Posłuchaj ulubionej piosenki w języku angielskim. Możesz ją też zaśpiewać- jak potrafisz.
  2. Praca domowa: przetłumacz na angielski zdanie: Lubię odrabiać prace domowe z języka angielskiego.

Lekcja 2

  1. W podręczniku przeczytaj ćw 2/141 i uzupełnij wyrazami dot ochrony środowiska z ćw 1. Nieznane wyrazy przepisz i przetłumacz i oczywiście zapamiętaj.
  2. Ustnie ćw 5/141
  3. W zeszycie posegreguj wyrazy wg grup ćw 1/142
  4. Ćw 4/142- przepisz wyrazy i przetłumacz je- zapamiętaj
  5. Ćw 5/142- przerysuj roślinę i opisz jej części.
  6. Ćw 6B/142- przeczytaj tekst, uzupełnij luki, posłuchaj nagrania 3.29

Lekcja 3

  1. Ćw 7/143- przeczytaj ze zrozumieniem tekst i wstaw brakujące zdania.
  2. Ćw 8B/143- przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania.
  3. Na str 144 ćw 2- przeczytaj opis zdjęcia i uzupełnij luki w tekście- przepisz do zeszytu
  4. Ćw 3/144- pisemnie w zeszycie całe zdania (drugie) uzupełnij tak aby znaczyło to samo co pierwsze.
  5.  Ćw 4/144- pisemnie w zeszycie- ćw 3 i 4- odeślij do sprawdzenia

 

Chemia

20. i 21. Temat: Sacharoza – disacharyd.

    Proszę przeczytać temat z podręcznika str.208 - 211

W formie notatki zapisać:

- wzór sumaryczny sacharozy – str.208

- właściwości sacharozy  – str.209

- zastosowanie sacharozy – str.210

Proszę rozwiązać zad.  3 i 4 str.211 i nadesłać je na mojego maila w terminie 6 czerwca

 2020r.

Zachęcam do korzystania ze strony E-podreczniki.pl

 

Fizyka

22. i 23.  Temat: Powtórzenie poznanych praw i zasad.

Proszę utrwalić poznane wiadomości czytając z podręcznika str. 6 – 11.

Zachęcam do korzystania ze strony E - podreczniki.pl

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

13. Temat: Choroby cywilizacyjne

 

Biologia

Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody

03.06

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytajcie temat ze strony 152 -156
  2. Zwróćcie uwagę na  skutki niewłaściwej eksploatacji wyczerpywalnych zasobów przyrody
  3. Obejrzyjcie film dostępny pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=HQI7VGyyHfg

  1. Zastanówcie się na czym polega racjonalna gospodarka zasobami nieodnawialnymi?

 

Religia

02.06.2020 r. Temat: "Powtórzenie wiadomości z rozdziału VI". Zakończyliśmy tematy z szóstego rozdziału odnoszące się do Przykazań Dekalogu ukazujących relacje człowieka z innymi ludźmi. Jeszcze raz postaraj się spojrzeć na te tematy i zastanowić się nad tym co Bóg chce ci pokazać przez te przykazania. Zastanów się jak powinieneś postępować, czego unikać aby nie krzywdzić innych. Proszę pamiętać o modlitwie o jak najszybsze ustanie epidemii.

04.06.2020 r. Temat: "Jezus wyjaśnia istotę Dekalogu". Z podręcznika str. 208-210 przeczytaj temat i zastanów się nad tym w jaki sposób Jezus wyjaśnia istotę Dekalogu i co jest drogą do pełni szczęścia. Jako notatkę przepisz zawartość tabelek z katechezy. Pomódl się modlitwą z katechezy.

 

Informatyka

04.06 Temat : Programujemy w Scratchu – tworzymy grę -  Quiz matematyczny

Kontynuujemy temat z poprzedniej lekcji. Dalej pracujemy w środowisku programu Scratch z użyciem bloczków. Dzisiaj stawiam przed wami zadanie w którym utworzycie w Scratchu, quiz matematyczny. W załączniku do materiałów umieszczam wam instrukcję do tej gry. W tej grze muszą być dwie postacie, jedna z nich to osoba prowadzącego, druga to osoba która będzie uczestniczyć w quizie. W grze muszą się również pojawić nowe duszki w postaci przycisków TAK oraz NIE. Gra ma polegać na tym że osoba prowadzącą powita osobę biorącą udział w grze spyta czy miałaby ochotę wziąć udział w quizie następnie będzie jej zadawała pytania na które dana osoba będzie odpowiadała TAK lub NIE. Będzie w tej grze konieczne użycie bloczka Jeżeli .

Załącznik do pobrania TUTAJ.

Bardzo proszę korzystając ze szczegółowej instrukcji przygotować ten quiz i  swoją pracę zapisać pod nazwą Quiz matematyczny  i przesłać  na mój adres mailowy kucickaanna@gmail.com do 11 czerwca

 

Geografia

Temat: Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.

Zadania do wykonania.

  1. Przeczytajcie temat ze strony 170-177.
  2. W zeszycie odpowiedzcie  pisemnie na pytanie 4 ze strony 177.

Zdjęcie notatki prześlij na adres e-mail zalecka.agnieszka@wp.pl

Czas na wykonanie zadania: 10.06.2020r.

Osoby chętne mogą wykonać pisemnie pytanie 1 strona 177 z podręcznika.


Oddział Przedszkolny Facebook
Oddział Przedszkolny Facebook
Warto zobaczyć
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
Projekt ,,KUPUJĘ NIE RYZYKUJĘ''
PODWIECZOREK
PODWIECZOREK
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 4/5- latków)
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
DZIEŃ DINOZAURA (Grupa 5/6- latków)🦕🦖💚
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Dzień kota w grupie 5/6- latków🐱.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
Bo miłość do książek musi zrodzić się w dzieciństwie”.
WALENTYNKI
WALENTYNKI
OSTATKI W KL.II
OSTATKI W KL.II
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😘🥰WALENTYNKI w grupie 4/5-latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
😍😘WALENTYNKI w grupie 5/6- latków💘💝
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 3 LATKÓW
TŁUSTY CZWARTEK
TŁUSTY CZWARTEK
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 5/6- LATKÓW🥯🎭🎉💃👑
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE 4/5-LATKÓW 💃👑🎭🥯🎉
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
ROBOTYKA🤖, KREATYWNOŚĆ🧠, LOGOPEDIA👂
WIĘCEJ
Albumów Galerii